İkinci Dünya Savaşı’ndan sonrası, ekonomik şartlardan dolayı, savaş öncesi modeller makyajlanarak pazarlanmaya başlandı. Amerikan halkının ister istemez kabullendiği bu durumda Ford da 1940 yılının Eylül ayında tanıttığı 1941 Super DeLuxe modelinin 1942 makyajlı versiyonunu tekrar elden geçirerek küçük farklılıklarla 1946 yılında pazarladı.
Zira 1942 senesinde Pearl Harbour baskınından üç gün önce Amerika’da otomobil üretimi durduruldu ve Ford, 1942 yılında bu gövdeyi pazara, sadece 160.432 adet satabildi. 1942 yılından beri çok popüler olan bu Ford o yıl, tasarım bölümü başkanı olan Eugene Turrenne (Bob) Gregorie Jr. ve ekibi tarafından tasarlandı ve üretimi 1949 yılında model değişimine kadar devam etti. Special, DeLuxe ve Super DeLuxe olarak üç seride üretilen 1942’lerde, Special’ler sadece 6 silindirli motorla pazarlandılar. 1946 yılında ise Special serisi kaldırıldı. DeLuxe ve Super DeLuxe üretimde kaldı. Savaş dolayısı ile diğerleri gibi üretimi durdurulan Ford’un, ordu için bazı modellerine devam edildi. Bunların çoğu, 1942’nin ordu standartlarına modifiye edilmiş 21AV8 motorlu Special Fordor Sedan’lardı. 1940-1942 yılları arasında Ford orduya 6 ve 8 silindirli 12.117 otomobil sattı.
1946 ile aynı gövdeyi paylaşan 1941 ve 1942 Ford’larda dikey çatılarla ön panjur tasarlanmışken, 1946, 1947 ve 1948’de bu çıtalar yatay kromlara dönüştü. 1946 ile 1948 yılları arasındaki farklılığı ise bir bakışta görebilmek oldukça zor. 1946’da ön park lambaları dikdörtgen şeklinde ve kırmızı renkli çizgilere sahip krom panjurun hemen üstünde, çamurluk önlerinde yer alıyor ve motor kapağı üstünde bir maskot bulunuyor. Ford logosu ise panjurun en üst krom parçasını ortalıyor. Super Deluxe yazısı da sol farın altında; 1947 Ford’larda, park lambaları yuvarlak ve farların altında yer alıyor. Super DeLuxe yazısı, silindir adedi ile beraber, motor kapağına, Ford logosunun hemen üzerine yerleştirildi. Motor kapağı üzerinde herhangi bir maskot yok. Krom çıtalarda da çizgiler bulunmuyor. 1948’ler 1947 ile tamamen aynı, tek fark motor kapağı üzerine ilave edilen maskot. Ford, “Two Door” ve “Four Door” yerine ‘Tudor’ ve ‘Fordor’ kelimelerini 1923 ‘T’ modellerinden beri kullanıyor. Ve bu kelimeler 1960 yılına kadar değişmiyor.
Ford Kanada, yine 1941 ve 1942 yıllarında bu gövdenin C. 21 AS Fordor ve Station Wagon modellerini sağdan direksiyonla, İngiltere bağlantılı devletlerin ordularına dağıttı. Kanada Ford’larda ön fanlar teke indirilerek, özel, basit ve kuvvetli tamponlar monte edildi, lastikler Jeep tarzı lastiklere çevrilerek, tavanlarına port-bagaj ilave edildi. 1946-1948 yılları arasında Ford bu gövdeleri Mercury markası olarak da tanıttı, ancak daha lüks donanımla satıldılar. Örneğin, bu Ford Super Deluxe Tudor Sedan 1.260 dolara satılırken, 1946 Mercury Model 69M / 70 2-kapı Sedan 1.448 dolara satıldı. Şirkey aynı yıl bu otomobili Monarch markası ile Kanada’da üretmeye başladı.
Ford Super Deluxe Tudor Sedan müzemizin kurucusu, Sayın Ural Ataman’ın şahsi çabaları sonucu Amerika’nın Florida eyaletindeki bir açık arttırmadan satın alındı. Gerekli rötuşları yapılarak bugünkü fevkalede orijinal haline getirildi ve 1988 yılında Müzemizin koleksiyonuna katılan ilk otomobiller arasına girdi. Üzerindeki 239 cu. inçlik (3.917 cc.) 100 beygir gücündeki v8 notoru adeta gürleyen bu 1946 Tudor’dan başka Fordor, Coupé Sedan, Convertible, Station Wagon ve serinin en pahalısı, 1.982 dolara satılan Sportsman ‘Woody’ Convertible modelleri de üretildi. DeLuxe ve Super DeLuxe serilerinde 6 ve V8 iki ayrı motor kullanıldı. 1946 yılında 163,370 adet Super DeLuxe olmak üzere toplam 23, 324 Tudor Sedan üretildi ve satıldı. 1946 üretiminin yarıdan fazlası Super DeLuxe Tudor Sedan olan Ford’un bu modeli en popüler model olup Amerikan polis teşkilatının da en çok tercih ettiği otomobildir. Ayrıca Ford tarihinde de önemli bir yeri vardır. Zira Henry Ford, 7 Nisan 1947’de öldüğünde görebildiği son tarasım bu Ford’lara aitti.
Özellikleri
Motor: Ford 69 A, Flathead (L-Head), 239 V8, Benzinli, 3923cc. (239.4 cu. inch), 2 Boğazlı Karbüratör, 100 Beygir, 3800 Devir
Çap x Strok: 81 x 95 mm
Vites Kutusu: Düz, 3-ileri, direksiyondan
En Yüksek Hız: 130 kms
Hızlanma: 0 - 100 kms. 20.5 s
Gövde / Şasi: Çelik / Çelik, kutu kesitli
Süspansiyon: Ön ve arka, yanal dengeleyicili, kadran milli
Elektrik Sistemi: 6 Volt / 80 Amper s
Frenler: Hidrolik, ön arka kampana
Dingiller Arası: 2896 mm
Uzunluk: 5034 mm
Genişlik: 1861 mm
Yükseklik: 1727 mm
Ağırlık: 1447 kg
Ön İz Genişliği: 1473 mm
Arka İz Genişliği: 1524 mm
Lastik Ölçüsü: 6.00 x 16
Ural Ataman Klasik Otomobil Müzesi Arşivi