Chrysler Corporation, 1957 yılında markalarında, otomotiv dünyasını hayran bırakan kuyruk tasarımlı modellerini tanıttı. Chrysler ile savaş içinde olan Cadillac ise 1959 yılında, tarihinde en cesur ve hiç unutulmayacak tasarımı ile bu akıma cevap verdi. Aynı zamanda, çok iyi bir performans ve konfor da sunan bu tasarım o kadar iddialı idi ki, ya çok sevilecek ya da hiç beğenilmeyecekti. Evet, her ne kadar çok abartılmış bulunsa da, çok beğenildi ve en klasik en çekici Cadillac tasarımı olarak otomotiv tarihine geçti. Ural Ataman Klasik Otomobil Müzesi’nde ziyaret edebileceğiniz bu özel aracı tanıyalım.
1959 C-Gövdesi, sonunda Cadillac tasarımcıları tarafından da abartılmış bulundu. Bundan dolayı 1960’lar, kuyruk stili çok daha az cazibeli bir tasarımla ortaya çıktı. Aslında 1960 Cadillac, 1959’un makyajlı bir kopyası. Ed Glowacke tarafından tasarlanan bu C-Gövde’nin içi, iç tasarım şefi Bob Scheelk tarafından yapıldı. 1959’dan önceki son üç yılını çok pahalı bir tasarım yılı olarak yaşayan General Motors, masraflardan kaçınmak için 1959 Cadillac’da Buick’in ön kapısını kullandı.
Cadillac’ın yapısında, gözle görünmeyen kısımlarda, GM’in diğer arabalarında kullanılan birçok parça da var. 1960 Cadillac’ı 1959’dan ayırt edebilmek için iki önemli değişikliğe dikkat etmek yeterli. Sadece 25 mm alçalan ve Ed Taylor’un yeni stop lambaları ile daha şık olan yeni kuyruk tasarımı ile ön panjur üzerinde yok edilen yatay krom parça. Aslında tamamen farklı olan ön ve arka tamponlar fazla dikkat çekmiyorlar. Ayrıca, içe bakıldığında, 1959’un gösterge tablosu hatırlanırsa, tamamen yenilenen tablo rahatça fark edilebilmekte. Series 6200’ün, düz ve bombeli iki ayrı tavan stili olan iki Sedan’ını, bir üst seri DeVille’lerden, ön çamurluktaki küçük Cadillac yazısı dışında, uzaktan ayırt etmek imkânsız. 6-Window Sedan olarak bilinen bombeli tavanlı model, iki seride toplam 49,403 adet satarak, 19,209 adet satan 4-Window Sedan’a karşı en popüler stil oldu. Müzemizdeki bu “Ebony Black” rengindeki Convertible 14,000 adet üretildi ve serinin en pahalı modeli olarak 5455 dolara satıldı.
Series 6200 Convertible, 390 V8 motorun, 4 boğazlı tek karbüratör ile beslenen 325 beygirlik versiyonunu kullanıyor. 389.6 cu.inch (6834 cc.) hacminde ve 4800 devirli bu motorun 345 beygir gücündeki versiyonunu da, Eldorado, 3 adet çift boğazlı karbüratör ile kullanıyor. Otomatik Hydra-Matic şanzıman bu yıl da tüm Cadillac’larda standart ve ikinci bir şanzıman seçeneği bulunmuyor. “Jetaway” adı da verilen bu direksiyondan vitesli şanzıman 4-hızlı. Bu motor ve şanzıman ile Cadillac, 60 mil hız ile seyrettiğinde, bir galon benzin ile 14 mil yol yapıyor. Üç ayrı renk kombinasyonlu kumaş döşeme sunulan Series 6200 modellerinde, Convertible’lar için iki veya tek renk Florentine veya Cardiff deri kombinasyonları var. Otomatik şanzımandan başka, havalı direksiyon, çift geri lambası, ön cam yıkayıcıları, tam jant kapakları, dış sol dikiz aynası ve yağ filtresi standart ekipmanlar.
Convertible’larda ilaveten otomatik ön camlar ve iki pozisyonlu elektrikli ön koltuk ayarı da var. Ayaktan kumandalı otomatik park freni çözülmesi, direkt tesirli havalı fren yardımcısı, havalı süspansiyon, elektrikli kapı kilidi, klima, ön far hüzme ayarı, renkli camlar ile otomatik bagaj açma ve kapama da seçenek ekipmanlardan. 1959 yılında 142,272; 1960 yılında ise 142,184 adet Cadillac satıldı. Cadillac bu yıllardaki pazarlarda 10. sırada yer aldı. Rakipleri Lincoln ve Imperial 1960 da 14. ve 15. sıraya yerleştiler. Cadillac, Amerikalılar için, her zaman başarılı olmuş, zevkli, saygınlık sembolü “Dünya standardı” bir otomobil olarak bilinecek. Bu Series 6200 Convertible, Amerika’nın Florida eyaletinde bir müzayededen satın alınarak, Müzemizde geniş kapsamlı bir restorasyondan geçirildi.
Özellikleri
Motor: Cadillac 390 V8, OHV, Benzinli, 6384 cc. (389.6 cu. inch), 4 Boğazlı Karbüratör, 325 Beygir, 4800 Devir
Çap x Strok: 101.6 x 98.43 mm
Vites Kutusu: Otomatik (Hydra-Matic, Jetaway), 4-ileri, direksiyondan
En Yüksek Hız: 200 kms
Hızlanma: 0-100 kms. 11 s
Gövde: Şasi Çelik, Fisher / Çelik, boru kesitli, ortada X-şekilli
Süspansiyon: Ön, salıncak, küresel mafsal, helezon yay. Arka, dörtlü mafsal, helezon yay.
Elektrik Sistemi: Hidrolik, ön, arka kampana
Frenler: Çift hidrolikli sistem. Ön disk, arka kampana
Dingiller Arası: 3302 mm
Uzunluk:5715 mm
Genişlik: 2029 mm
Yükseklik: 1374 mm
Ağırlık: 2134 kg
Ön İz Genişliği: 1549 mm
Arka İz Genişliği: 1549 mm
Lastik Ölçüsü: 8.00 x 15 içsiz, 4 kat
Ural Ataman Klasik Otomobil Müzesi Arşivi